Přihláška na kurz multi user

Fakturační údaje

Pro vystavení faktury vyplňte údaje týkající se vaší společnosti.

Údaje účastníka kurzu

Tyto údaje potřebujeme pro vystavení osvědčení o absolvování kurzu.

Zadejte prosím jméno a příjmení dalšího účastníka. Chceteli přidat dalšího klikněte na symbol "+".

2 ROČNÍK DOBRO AKADEMIE reaguje na průzkum, provedený na podzim 2023 mezi koordinátory dobrovolníků z České republiky a Slovenska. Sestavili jsme vzdělávací program, který zahrnuje všechno, po čem jste volali. Mimo přednášek a prezentací odborníků je nedílnou součástí i významný blok, věnovaný vzájemné inspiraci a sdílení dobré praxe.

Akademie zahrnuje 4 vzdělávací moduly, rozložené do dvou let. Každý z nich představuje 16 hodin výuky, celkem tedy 68 hodin. Na jejím konci čeká na účastníky certifikát o absolvování Akademie.

Akademii zahájí Ing. Pavel Šotola, krajský radní pro sociální věci a neziskový sektor Pardubického kraje a zástupce bis

kupství královéhradeckého, a Mons. Jan Paseka, generální vikář  královéhradecké diecéze.


JEDNOTLIVÉ MODULY AKADEMIE

MODUL 1 - Nástroje v oblasti řízení dobrovolníků
12. 6 - 13. 6. 2025 Pardubice

MODUL 2 - Péče o dobrovolníky
11. 9 - 12. 9. 2025 Olomouc

MODUL 3 - Management a marketing dobrovolnictví
12. 3. - 13. 3. 2026 Pardubice

MODUL 4 - Rozvoj komunitního dobrovolnictví - pouze pro účastníky celé DOBRO AKADEMIE
14. 5. - 15. 5. 2026 Olomouc


Přihlášky:

Přihlášky přijímáme na celou akademii najednou (aktuálně není možné se přihlásit jen na jeden samostatný modul).

Cena a platební podmínky:

Účastnické místo je rezervováno po připsání úhrady na náš účet. Platební podmínky zašleme e-mailem po odeslání přihlášky na Akademii. Platbu je možné provést najednou, nebo ve 4 platbách, vždy nejpozději 3 pracovní dny před začátkem každého modulu. Neuhrazení platby automaticky ruší přihlášku na celou Akademii.

Při platbě předem je cena za celou Akademii (zahrnuje všechny 4 moduly) 8800 Kč.
Storno přihlášky je možné maximálně 5 dní před začátkem prvního modulu.
Při stornu vracíme 70% z uhrazené částky.

V rámci Akademie nezajišťujeme ubytování ani stravování účastníků.
K dispozici bude drobné občerstvení a nealkoholické nápoje.


JEDNOTLIVÉ MODULY A JEJICH OBSAH

MODUL 1 - Nástroje v oblasti řízení dobrovolníků
12. 6 - 13. 6. 2025 Pardubice

MODUL 2 - Péče o dobrovolníky
11. 9 - 12. 9. 2025 Olomouc

MODUL 3 - Management a marketing dobrovolnictví

12. 3. - 13. 3. 2026 Pardubice

MODUL 4 - Rozvoj komunitního dobrovolnictví
14. 5. - 15. 5. 2026 Olomouc

 

O škole provázení

Podle statistik umírá většina obyvatel ČR v institucích, nejméně v domácím prostředí.

Velmi často neumíráme ve zdravotnických zařízeních, ale v pobytových zařízeních sociálních služeb pro seniory a v domovech se zvláštním režimem. Má-li být poskytovaná sociální služba pro seniory opravdu komplexní, je velmi důležité, aby byly všechny pečující osoby dostatečně vzdělávány i v této oblasti.

Škola provázení přistupuje k tématu umírání komplexně: 4 vzdělávací moduly pomáhají řešit koncepční práci managementu organizací i každodenní realitu sociálních pracovníků a pracovníků obslužné péče. Jednotlivá školení se doplňují, ale nenavazují na sebe. Není tedy povinné účastnit se všech školení ze školy provázení.

Úvod do paliativní péče v pobytových zařízeních pro sociální pracovníky a management

Anotace:

Umírání patří v řadě organizací sociálních služeb stále k tématům, o kterých se nemluví. Zákonná úprava toto téma upravuje systémově, neřeší však zdaleka všechny jeho aspekty - individuální a citlivý přístup k umírajícím, práci s blízkými osobami umírajících, vliv situace na ostatní klienty, psychohygienu zaměstnanců a další důležitá témata.

Kurs pro management pomáhá nastavit systémový přístup k paliativní péči s ohledem na specifika konkrétní organizace. V ideálním případě slouží jako základ pro vytvoření koncepce paliativní péče - zázemí a zajištění podpory a vzdělávání pro zaměstnance, kteří péči poskytují.

Zkušená lektorka s dlouhou praxí v oboru nabízí hluboký vhled do problematiky, praktické rady i tipy.

Akreditace

A2021/0216-SP/PC/PP

O škole provázení

Podle statistik umírá většina obyvatel ČR v institucích, nejméně v domácím prostředí.

Velmi často neumíráme ve zdravotnických zařízeních, ale v pobytových zařízeních sociálních služeb pro seniory a v domovech se zvláštním režimem. Má-li být poskytovaná sociální služba pro seniory opravdu komplexní, je velmi důležité, aby byly všechny pečující osoby dostatečně vzdělávány i v této oblasti.

Škola provázení přistupuje k tématu umírání komplexně: 4 vzdělávací moduly pomáhají řešit koncepční práci managementu organizací i každodenní realitu sociálních pracovníků a pracovníků obslužné péče. Jednotlivá školení se doplňují, ale nenavazují na sebe. Není tedy povinné účastnit se všech školení ze školy provázení.

Úvod do paliativní péče v pobytových zařízeních pro sociální pracovníky a management

Anotace:

Umírání patří v řadě organizací sociálních služeb stále k tématům, o kterých se nemluví. Zákonná úprava toto téma upravuje systémově, neřeší však zdaleka všechny jeho aspekty - individuální a citlivý přístup k umírajícím, práci s blízkými osobami umírajících, vliv situace na ostatní klienty, psychohygienu zaměstnanců a další důležitá témata.

Kurs pro management pomáhá nastavit systémový přístup k paliativní péči s ohledem na specifika konkrétní organizace. V ideálním případě slouží jako základ pro vytvoření koncepce paliativní péče - zázemí a zajištění podpory a vzdělávání pro zaměstnance, kteří péči poskytují.

Zkušená lektorka s dlouhou praxí v oboru nabízí hluboký vhled do problematiky, praktické rady i tipy.

Akreditace

A2021/0216-SP/PC/PP

Cíl školení:

Kurz představuje propojení spirituality a sociální práce, zaměřuje se na rozlišení spirituality od religiozity (osobní náboženské praxe) a seznamuje účastníky s různými typy spirituálních potřeb a posouzení. Cílem je nejen získat teoretický přehled, ale také praktické dovednosti pro práci s klienty a motivaci k citlivějšímu přístupu prostřednictvím vlastní spirituality.

Co účastí získáte?

Akreditace

Číslo akreditace MPSV: A2024/0659-SP/PC/VP

Za účasti zmocněnkyně vlády pro lidská práva Mgr. Kláry Šimáčkové Laurenčíkové.

Na jaře 2024 byly zveřejněny výsledky průlomového výzkumu zaměřeného na děti, jejichž rodiče jsou ve vězení. Tyto děti, často „neviditelné“ pro systém, se objevují i v některých službách poskytovaných Charitou. Proto jsme připravili tento seminář, který vám nabídne unikátní vhled do jejich specifických potřeb.

Lektorka, doc. Jitka Navrátilová, se dlouhodobě věnuje ochraně ohrožených rodin a dětí. Jako spoluautorka výzkumu vám představí nové a cenné poznatky pro charitní sociální pracovníky, zaměřené na spirituální potřeby těchto dětí a jejich životní situace.

Co vám seminář přinese:

Děti uvězněných rodičů patří mezi nejvíce zranitelné skupiny. Tento seminář vám pomůže porozumět tomu, jaké výzvy tyto děti prožívají a jakou podporu od sociálních pracovníků potřebují, aby se minimalizovaly dlouhodobé dopady věznění rodiče na jejich život.

Lektorka: Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D., působí na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity a specializuje se na ochranu ohrožených rodin a dětí. Je spoluautorkou knihy Rodičovství za mřížemi: dopady věznění na děti, vydané v roce 2024, a nositelkou ceny MUNI Scientist 2023 za popularizaci vědy.

 

 

 

Navrátilová Jitka, Navrátil Pavel a kol.: Rodičovství za mřížemi – Dopady věznění rodiče na dítě. Vydala: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, Masarykova univerzita. ISBN 978-80-246-5793-6

Cíl školení:

Kurz představuje propojení spirituality a sociální práce, zaměřuje se na rozlišení spirituality od religiozity (osobní náboženské praxe) a seznamuje účastníky s různými typy spirituálních potřeb a posouzení. Cílem je nejen získat teoretický přehled, ale také praktické dovednosti pro práci s klienty a motivaci k citlivějšímu přístupu prostřednictvím vlastní spirituality.

Co účastí získáte?

Akreditace

Číslo akreditace MPSV: A2024/0659-SP/PC/VP

Třetí modul DOBRO AKADEMIE se zaměřuje na klíčové aspekty managementu a marketingu dobrovolnictví. Tento dvoudenní kurz je určen pro koordinátory dobrovolníků, kteří chtějí prohloubit své znalosti v oblasti efektivního vedení dobrovolnických týmů, jejich motivace a dlouhodobé péče.

Obsah modulu:

Co získáte absolvováním tohoto modulu?

Připojte se k nám a posuňte svou práci s dobrovolníky na vyšší úroveň!

V rámci Akademie nezajišťujeme ubytování ani stravování účastníků.
K dispozici bude drobné občerstvení a nealkoholické nápoje.

Letos si připomínáme 35. výročí svatořečení Anežky České a pád totalitního režimu u nás. Tím se otevřel prostor svobody i pro nás chariťáky. Při této příležitosti připravujeme Konferenci na téma: SVOBODA JAKO ZÁKLADNÍ PRINCIP CHARITY za účasti našeho olomouckého otce arcibiskupa Mons. Mgr. Josefa Nuzíka a prezidenta CHČR biskupa Mons. Mgr. Pavla Posáda. Zváni jsou všichni chariťáci, kteří chtějí sv. Anežce poděkovat za její přímluvu.

Celou konferencí a diskuzními panely nás provede moderátor P. Mgr. Marián Pospěcha, farář Římskokatolické farnosti Dolní Lutyně a moderátor TV Noe.

PROGRAM DNE:

09.00 - Slavnostní mše svatá v katedrále sv. Václava

10:30 Zahájení konference SVOBODA JAKO ZÁKLADNÍ PRINCIP CHARITY
v sále arcibiskupského paláce

I. BLOK programu:

11:00 - K pravé svobodě může pomáhat jenom ten, kdo je sám svobodný, jako sv. Anežka.

Mons. Mgr. Josef Nuzík, arcibiskup olomoucký a metropolita moravský

11:15 - Desatero a široká koalice dobra ve svobodné společnosti: principy, úspěchy a otevřené otázky.

P. doc. ThLic. David Bouma, Th.D., přednáší na PdF UHK v Hradci Králové a na KTF UK v Praze

11:30 - K čemu je nám svoboda, když se ztratí směr a cíl? Výzva k zamyšlení nad svobodou na příkladu sv. Anežky České.

P. ThDr. Ludvík MÁLEK SVD, administrátor Římskokatolické farnosti Hovězí

11:45 - Celoživotní pouť člověka za svobodou. Svoboda historická a svoboda biblická. Svoboda z pohledu dítěte, dospělého a nemocného.

P. Mgr. Petr DUJKA, farář Římskokatolické farnosti Dolní Bečva

12:00 PANELOVÁ DISKUZE s přednášejícími

---------------------

12.30 – 13.30              pauza na oběd
---------------------
II. BLOK programu:

13:30 - Svoboda jako základní princip pomáhajícího vztahu. Komentář k textu Prof. Dr. Theol. Heinricha Pompeye, em. Prof. Univerzity Freiburg a Univerzity Palackého v Olomouci.

Ing. Mgr. Zdenka Kumstýřová, ředitelka Vzdělávacího institutu pro charitní praxi o.p.s., ředitelka Charity Přelouč

13:40 - Svoboda ke konání dobra na úrovni organizační i individuální. Uplatňujeme vůli klienta a vůli pracovníka?

Mgr. Martin Bednář, Ph.D., ředitel CARITAS – Vyšší odborná škola sociální Olomouc

14:00  - Svoboda jako základní princip Charity pohledem ředitelky.

Naděžda Páleníková, DiS., ředitelka Charity Konice

14:15 - Svoboda jako základní princip Charity pohledem ředitele.

Bc. Petr Kučerka, ředitel Charity Odry

14:30 PANELOVÁ DISKUZE s přednášejícími.

---------------------

15:00 ZÁVĚR KONFERENCE

Mons. Mgr. Pavel Posád, světící biskup českobudějovický a prezident Charity ČR

Konferenci pořádá Vzdělávací institut pro charitní praxi o.p.s. ve spolupráci s Arcibiskupstvím olomouckým.

Partnery konference jsou Arcidiecézní charita Olomouc, Česká biskupská konference.

                             

 

Anotace kurzu

Nová akreditace upravena podle připomínek účastníků předešlých kurzů.  Kurz je vhodný i jako teambuildingová akce v krásném prostředí.

Pečující osoba, pracovník v sociálních službách a sociální pracovník (dále jen PSS + SP), která si neuvědomuje své vlastní duchovní potřeby, své vlastní niterné bolesti a nerozumí jim, nemůže klientům, o které pečuje, mnoho pomoci.

Kurz zakládá nebo prohlubuje kompetenci pečujících PSS a SP v oblasti duchovních potřeb nejen svých vlastních, ale především klientů. Měl by pomoci pochopit základní sebepoznání všem pracovníkům v sociální péči, kteří mají o tuto problematiku zájem, ale současně si nejsou úplně jistí, zda ji vnímají správně. Jakmile totiž klient rozpozná, že pečující jeho duchovnímu stavu a duchovním potřebám nerozumí, stáhne se, změní téma rozhovoru, mlčí. Takto prožitá negativní zkušenost ho může na dlouhou dobu negativně ovlivnit.

Hlavním cílem tohoto kurzu je tedy sebepoznání, jako nezbytná cesta k pomoci druhým. Pomoci pečujícím stát se vnímavými k náznakům, slovům mezi řádky, mlčením, kterými nás mnohdy naši klienti upozorňují, že potřebují v oblasti svých duchovních potřeb pomoci, že hledají lásku, porozumění, odpuštění, klid a naději.

Začátek výuky první den: 9:30
Konec výuky poslední den: 15:00

Akreditace

Číslo akreditace MPSV: A2022/1293-SP/PC/VP

Poznámky

Stravu a ubytování zajistíme, hradí se zvlášť.

Při vyšším počtu účastníků z jedné organizace je možná sleva.

DOBRO AKADEMIE reaguje na průzkum, provedený na podzim 2023 mezi koordinátory dobrovolníků z České republiky a Slovenska. Sestavili jsme vzdělávací program, který zahrnuje všechno, po čem jste volali. Mimo přednášek a prezentací odborníků je nedílnou součástí i významný blok, věnovaný vzájemné inspiraci a sdílení dobré praxe.

Akademie zahrnuje 4 vzdělávací moduly, rozložené do dvou let. Každý z nich představuje 16 hodin výuky, celkem tedy 68 hodin. Na jejím konci čeká na účastníky certifikát o absolvování Akademie.

Akademii zahájí Ing. Pavel Šotola, krajský radní pro sociální věci a neziskový sektor Pardubického kraje a zástupce bis

kupství královéhradeckého, a Mons. Jan Paseka, generální vikář  královéhradecké diecéze.


JEDNOTLIVÉ MODULY AKADEMIE

MODUL 1 - Nástroje v oblasti řízení dobrovolníků
23. 05. 2024 - 24.05.2024
Pardubice, Krajský úřad, Komenského nám. sál J. Kašparů

MODUL 2 - Péče o dobrovolníky
10. 09. 2024 - 11.09.2024
T-Mobile Experience centrum,  Na Pankráci 1727/86, 14000 Praha 4 - Nusle, stanice metra C - Pankrác

MODUL 3 - Management a marketing dobrovolnictví
6.3.2025 - 7.3.2025
Olomouc (centrum)

MODUL 4 - Rozvoj komunitního dobrovolnictví - pouze pro účastníky celé DOBRO AKADEMIE
22.05.2025 - 23.05.2025
Vysoké Tatry, Dolný Smokovec – Charitný dom


Přihlášky:

Přihlášky přijímáme na celou akademii najednou (není možné se přihlásit jen na jeden samostatný modul).

Cena a platební podmínky:

Účastnické místo je rezervováno po připsání úhrady na náš účet. Platební podmínky zašleme e-mailem po odes

lání přihlášky na Akademii. Platbu je možné provést najednou, nebo ve 4 platbách, vždy nejpozději 3 pracovní dny před začátkem každého modulu. Neuhrazení platby automaticky ruší přihlášku na celou Akademii.

Při platbě předem je cena za celou Akademii (zahrnuje všechny 4 moduly) 8800 Kč.
Storno přihlášky je možné maximálně 5 dní před začátkem prvního modulu.
Při stornu vracíme 70% z uhrazené částky.

V rámci Akademie nezajišťujeme ubytování ani stravování účastníků.
K dispozici bude drobné občerstvení a nealkoholické nápoje.


JEDNOTLIVÉ MODULY A JEJICH OBSAH

MODUL 1 - Nástroje v oblasti řízení dobrovolníků
23. 05. 2024 - 24.05.2024
Pardubice, Krajský úřad, Komenského nám. sál J. Kašparů

MODUL 2 - Péče o dobrovolníky
10. 09. 2024 - 11.09.2024
T-Mobile Experience centrum,  Na Pankráci 1727/86, 14000 Praha 4 - Nusle, stanice metra C - Pankrác

MODUL 3 - Management a marketing dobrovolnictví

6.3.2025 - 7.3.2025
Olomouc (centrum)

MODUL 4 - Rozvoj komunitního dobrovolnictví
22.05.2025 - 23.05.2025
Vysoké Tatry, Dolný Smokovec – Charitný dom

Partnerem DOBRO AKADEMIE je Magenta Experience Center, děkujeme!

databaserocketlayers